Astra Owners Network banner

Mijn Astra J is... nou ja, hij gaat dood! Stabilitrak / Koelventilator problemen

14K views 21 replies 4 participants last post by  redman  
#1 ·
Hallo allemaal,

Hopelijk krijg ik hier wat hulp met een paar problemen met mijn 11-platen Astra J 1.6 SRI, die nu geen garantie meer heeft!

Het eerste probleem heeft betrekking op de koelventilator die permanent draait zodra de motor is gestart. Hij blijft dan permanent aan, ondanks dat de temperatuur "normaal" is. Mijn maat heeft zijn diagnosesoftware aangesloten, die de volgende foutcodes opleverde;

P0597-00: Motor Koelvloeistof Thermostaat Verwarmingscircuit
P0598-00: Motor Koelvloeistof Thermostaat Verwarmingscircuit Lage Spanning

De console geeft "service voertuig binnenkort" weer en eenmaal in eerste instantie gewist, komt het soms terug totdat het opnieuw wordt gewist. Heb ik gelijk als ik denk dat dit een geval is van het vereisen van een vervanging van de thermostaatbehuizing om te corrigeren, of zou het iets anders kunnen zijn?

De auto is al naar mijn totaal incompetente lokale Vauxhall-dealer geweest en na veel ruzie en dreigementen om rechtstreeks met Vauxhall te handelen, hebben ze eerder werk verricht, onder garantie, om een eerder probleem te verhelpen waarbij de auto een continue hoge toon afgaf terwijl de motor draaide na ongeveer 45 minuten rijden - ze wilden niet bevestigen welk werk ze hadden gedaan, behalve te zeggen dat het gerelateerd was aan de koelventilator. Toen ik aandrong op wat papierwerk om het werk te bevestigen, kreeg ik alleen een factuur met de beschrijving "Koelventilator defect, gerectificeerd onder garantie".

Omdat de auto nog nooit door een Vauxhall-dealer is onderhouden, heb ik rechtstreeks contact opgenomen met VX om te bevestigen of er nog openstaande terugroepacties voor de auto waren en na te hebben geadviseerd dat er een probleem met de koelventilator was, vertelden ze me dat er een huidige openstaande productveiligheidsterugroepactie op het voertuig was met een referentie van 14-C-073. Ik heb geprobeerd de referentie te googelen, maar kan niet meer informatie vinden om te zien of deze mogelijk gerelateerd is aan mijn probleem.

Het andere probleem dat ik heb, is een recent probleem waarbij "Service Stabilitrak" op de dashboardconsole verschijnt, samen met een geel knipperend motorsymbool met de motor die nu "stottert" tijdens het accelereren (het is oké als je eenmaal 60 op het vlakke hebt, maar accelereren en bergop gaan is een nachtmerrie!). Na het opnieuw opstarten van de auto werd dit in eerste instantie verholpen, maar is sindsdien teruggekeerd en blijft nu bestaan. Online varieert het van; bougies, bobine, EGR-klep, brandstofinjectoren, uitlijningsprobleem of een defecte wielsensor.

Mijn vrouw had de auto ongeveer een maand geleden en reed in een enorme kuil die ze niet kon vermijden. Ik denk dat dit hiermee te maken kan hebben, maar het begon niet direct daarna. Het begon toen de temperatuur koud was en verdween gewoon als het warmer werd, maar nu gebeurt het de hele tijd en is het echt erg. De motor loopt onregelmatig stationair. De auto heeft 48.000 mijl gereden en is over een maand toe aan zijn APK/onderhoudsbeurt, dus ik probeer deze vooraf te laten verhelpen en is regelmatig onderhouden door Peter Vardy of Arnold Clark. Ik kan uit geen enkel papierwerk opmaken dat de bougies ĂĽberhaupt zijn vervangen, dus ik hoop dat zij het zijn die gedaan moeten worden, waardoor het een goedkope oplossing is! Kan iemand me vertellen wat er moet gebeuren bij de 48 maanden / 80.000 mijl service? Ik wil er zeker van zijn dat de garage het daadwerkelijk doet!

Bedankt voor alle mogelijke hulp, het wordt zeer gewaardeerd.

#2 ·
Hallo
Het eerste probleem is absoluut de thermostaat en die moet vervangen worden. Er staan hier een paar threads die het probleem uitleggen en je onderdeelnummers geven. Ik heb 83 pond betaald voor mijn 1.6 thermostaat van eBay en je moet originele Vauxhall onderdelen kopen.
De 1.6 heeft geen EGR-klep, dus die kun je uitsluiten.
Bougies moeten volgens Vauxhall vervangen worden bij de 4 jaarlijkse servicebeurt of na 40.000 mijl. Ik heb de mijne na 3 jaar vervangen en er zat een enorm gat toen ik ze met een voelermaat heb gemeten. Ik denk dat je misfire codes zou krijgen als de bobine defect was.
Het stabitrac-probleem heeft misschien te maken met het raken van een kuil, want dit is je tractiecontrole en stabiliteitscontrole. De standaard obd2-codelezer kan deze codes mogelijk niet lezen en een speciale abs ecu-codelezer is mogelijk vereist.

#4 ·
Hallo
Het eerste probleem is absoluut de thermostaat en deze moet worden vervangen. Er staan hier een paar threads die het probleem uitleggen en je onderdeelnummers geven. Ik heb 83 pond betaald voor mijn 1.6 stat van eBay en je moet originele Vauxhall-onderdelen halen.
Bedankt, ik heb me er vanavond gerealiseerd dat hij aangaat zodra je het contact aanzet, nog voordat je de motor start. Is er een gemakkelijke manier om het onderdeelnummer te achterhalen dat ik nodig heb, want als ik online zoek en op sommige sites waar ik de kentekenplaat invoer, worden er een paar verschillende modellen vermeld?

De 1.6 heeft geen egr-klep, dus die kun je uitsluiten.
Bougies moeten worden vervangen bij een servicebeurt van 4 jaar of 40.000 mijl volgens Vauxhall. Ik heb de mijne na 3 jaar vervangen en er zat een enorm gat toen ik ze met een voelermaat heb gemeten. Ik denk dat je misfire-codes zou krijgen als de bobine defect was
De stabitrac-fout heeft misschien iets te maken met het raken van een pothole, want dit is je tractiecontrole en stabiliteitscontrole. De standaard obd2-codelezer kan deze codes mogelijk niet lezen en een aangewezen abs ecu-codelezer is mogelijk vereist.
Dat is in ieder geval één ding minder om je zorgen over te maken dat het een fortuin kost!

Vanavond eerder de bougies gecontroleerd en ze zien eruit als de originelen en hebben zeker betere tijden gekend. Heb ze een beetje schoongemaakt en de opening teruggebracht tot dichter bij wat het zou moeten zijn en ben met de auto gaan rijden, er is een enorme verbetering bij het wegrijden, maar de auto lijkt nog steeds een lichte misfire te hebben en is iets traag in vergelijking met voor de problemen. Zou de traagheid te wijten kunnen zijn aan het feit dat het motormanagementlampje nog steeds brandt en het vermogen beperkt? Ik haal deze week nieuwe bougies en laat ze vervangen - nogmaals, als ik ze online zoek, krijg ik verschillende onderdeelnummers voor mijn kenteken, maakt het uit welke ik koop?

De lokale dealer kan er pas volgende week naar kijken, waarvoor ze ÂŁ 120 voor diagnose hebben geciteerd als blijkt dat het niet het terugroepactieprobleem is dat een probleem veroorzaakt - ik neem aan dat ik in de tussentijd veilig naar en van mijn werk kan rijden?

Ik ga proberen mijn maatje zijn diagnose opnieuw te laten proberen en te kijken of hij nog andere foutcodes oppikt, met name de stabilitrak, aangezien deze nu de hele tijd aan blijft. Het motormanagementlampje is nu meestal gaan knipperen, maar verandert soms in constant geel. Als ik kan voorkomen dat ik de dealer geld geef voor iets waarvan ik zeker weet dat het de oplossing zou zijn, dan zal ik het doen!

Bedankt voor je hulp.

#5 ·
Hallo
Het originele onderdeelnummer voor de stator is vervangen, vermoedelijk door een nieuwe, verbeterde versie. Ik zal u het onderdeelnummer later geven als ik thuiskom.
U heeft een goede diagnose nodig. Knipperend mil-lampje kan bobine zijn.
120 pond voor een diagnose lijkt me duur.

#7 ·
Bedankt Redman.

Ik heb met een andere dealer gesproken die zei dat de terugroepactie betrekking heeft op een probleem met de airconditioning, dus de thermostaatbehuizing valt niet onder de terugroepactie. Ik ben deze week vrij en zal de thermostaat laten vervangen. Het lijkt sowieso goedkoop genoeg om een origineel Vauxhall-onderdeel te kopen, maar om je eerdere bericht te bevestigen, moet het wel worden vervangen door een origineel Vauxhall-onderdeel? Samen met het apart kopen van de pakking, neem ik aan dat dit thermostaat alles is wat ik aan onderdelen nodig heb, aangezien het onderdeelnummer overeenkomt?

Ik hoop dat mijn maat zijn diagnose kan aansluiten voordat hij aan het einde van de week naar de dealer gaat. Als de bougies en/of bobine het probleem met de trage prestaties veroorzaken, is het dan voldoende om ze te vervangen om de fout te verhelpen of moet de fout via diagnose worden verholpen? Een andere dealer heeft ÂŁ 90 + btw geoffreerd voor het eerste uur van diagnose, maar tegen de tijd dat ik daarheen rijd, is de besparing in brandstof verdwenen! Iemand op het werk vertelde me dat je een pedaaltest kunt doen met het contact aan, weet je of dit iets nuttigs oplevert? De auto is hier niet, dus ik kan het helaas niet snel proberen.

Tot slot... kan iemand een merk bougies aanbevelen? Ik heb mijn lokale Halfords gebeld en ze zeiden dat de enige bougies die ze voor de auto op voorraad hebben Champion EON2 (?) zijn en het zou ÂŁ 21 kosten voor een set van 4. Als alternatief kan ik een set van 4 originele bougies van de hoofddealer krijgen voor ÂŁ 17. De Halfords-winkel is verder van me verwijderd dan de dealer, maar als die bougies beter zijn, kies ik daarvoor.

Proost.

#8 ·
Bedankt, redman.

Ik heb met een andere dealer gesproken die zei dat de terugroepactie betrekking heeft op een airconditioningprobleem, dus de thermostaatbehuizing valt niet onder de terugroepactie. Ik ben deze week vrij en zal de thermostaat laten vervangen. Het lijkt sowieso goedkoop genoeg om een origineel Vauxhall-onderdeel te kopen, maar om je eerdere bericht te bevestigen, moet het wel worden vervangen door een origineel Vauxhall-onderdeel? Samen met het apart kopen van de pakking, neem ik aan dat deze thermostaat alles is wat ik aan onderdelen nodig heb, aangezien het onderdeelnummer overeenkomt?

Ik hoop dat mijn maat zijn diagnose kan aansluiten voordat hij aan het einde van de week naar de dealer gaat. Als de bougies en/of bobine het probleem met de trage prestaties veroorzaken, is het dan voldoende om ze te vervangen om de fout te verhelpen of moet de fout via diagnose worden verholpen? Een andere dealer heeft ÂŁ 90 + btw geoffreerd voor het eerste uur diagnose, maar tegen de tijd dat ik erheen rijd, is de besparing in brandstof verdwenen! Iemand op het werk vertelde me dat je een pedaaltest kunt doen met het contact aan, weet je of dit iets nuttigs oplevert? De auto is er niet, dus ik kan helaas niet even proberen.

Tot slot... kan iemand een merk bougies aanbevelen? Ik heb mijn lokale Halfords gebeld en ze zeiden dat de enige bougies die ze voor de auto op voorraad hebben Champion EON2 (?) zijn en het zou ÂŁ 21 kosten voor een set van 4. Als alternatief kan ik een set van 4 originele bougies krijgen van de hoofddealer voor ÂŁ 17. De Halfords-winkel is verder weg dan de dealer, maar als die bougies beter zijn, kies ik daarvoor.

Proost.

#9 ·
Hallo
Sorry voor de late reactie, de thermostaat die u heeft gelinkt, zou prima moeten zijn.
Elke goede lokale garage zou in staat moeten zijn om een ​​diagnosetest aan te bieden voor niet meer dan 40 pond. Zodra u de juiste foutcodes heeft, kunt u van daaruit verder werken.

#10 ·
Ik zou gaan voor een originele Vauxhall thermostaat, omdat de kwaliteit van de aftermarket thermostaten erg variabel kan zijn! Uw eBay-link werkt niet meer (er staat dat de aanbieding is verwijderd), maar u kunt meestal originele Vx-onderdelen tegen handelsprijzen vinden op eBay. Aston Vauxhall is goed in het leveren van originele onderdelen tegen handelsprijzen op het web.

Voor bougies neem originele GM als u ze tegen handelsprijzen kunt krijgen, anders zou ik voor NGK gaan van een willekeurige eBay-verkoper.

Als de bobine defect is, zou de eenvoudige codelezer van je maat een aantal relevante fouten moeten oppikken. Ik vermoed dat het haperen van de motor eigenlijk te wijten kan zijn aan het stabilitrack-fout - het motormanagementsysteem is waarschijnlijk in de war over wat de wielen doen en beperkt het vermogen om te proberen te voorkomen wat het denkt dat wielen grip verliezen.

#11 ·
Net de thermostaatbehuizing vervangen en dat is één probleem opgelost!

Bougies vervangen en de foutcodes gecontroleerd, die opleverden:

C0301 Foutdefinitie niet beschikbaar of fabrikantspecifiek (opgeslagen)
C0700 Foutdefinitie niet beschikbaar of fabrikantspecifiek (huidig)
P0303 Cilinder 3 Misfire Detected (huidig)

Ben nu de voorbanden aan het vervangen, want beide zijn aan de binnenkant praktisch kaal en zeker niet legaal. Ze waren een paar maanden geleden nog prima. De uitlijning laten doen om te zien of dat helpt.

Kan iemand helpen met de volgende fase van mogelijke problemen en deze oplossen?

Proost

#12 · (Edited)
K
Heb net de thermostaatbehuizing vervangen en dat is één probleem opgelost!

Bougies vervangen en de foutcodes gecontroleerd, die opleverden:

C0301 Foutdefinitie niet beschikbaar of fabrikantspecifiek (opgeslagen)
C0700 Foutdefinitie niet beschikbaar of fabrikantspecifiek (huidig)
P0303 Cilinder 3 Misfire Detected (huidig)

Ben nu net de voorbanden aan het vervangen, want beide zijn praktisch kaal aan de binnenkant en zeker niet legaal. Ze waren een paar maanden geleden nog prima. De uitlijning laten doen om te zien of dat helpt.

Kan iemand helpen, opnieuw, met de volgende fase van mogelijke problemen en ze oplossen?

Bedankt
C-codes zijn chassis codes

C0301-rechtsvoor TES-solenoĂŻde meterkring bereik/prestaties
C0700-links voor solenoĂŻde storing
Uw abs-module kan wel eens defect zijn

P0303 - bobine is hoogstwaarschijnlijk als u bougies hebt vernieuwd

#14 ·
De abs ecu omvat ook een hydraulische modulator en de magneetventielen (één voor elke rem) en een elektrisch aangedreven pomp. Ik denk dat er bedrijven zijn die de unit kunnen testen en, indien mogelijk, repareren, kijk eens op internet. Zoek ook op internet naar een tweedehands unit met het identieke onderdeelnummer en hetzelfde model auto als de uwe als deze vervangen moet worden. Het moet mogelijk geprogrammeerd worden voor uw auto, weet het niet zeker.

Wat betreft de bobine is het naar mijn mening een valse zuinigheid om geen originele vx-onderdelen te halen en velen hier zouden dat beamen.

#15 ·
Nogmaals bedankt redman voor het advies.

Had beter gekeken naar bobines en een paar realistischere opties gevonden; een Delphi-bobine voor £ 124 op eBay (heb ik het goed voor dat een Delphi-bobine vrijwel gelijk zou staan ​​aan een GM-onderdeel?), Euro Car Parts heeft een "OE-kwaliteit"-bobine voor £ 97 zonder dat er een merk op hun website staat. Als alternatief kan ik een originele GM-bobine voor £ 144 van elders krijgen.

Mijn eerste zoektocht naar het ABS-probleem heeft een bedrijf opgeleverd dat de ECU repareert, dus heb ik ze gemaild om een ​​ruw idee van de prijs te krijgen. Ik denk dat het misschien een kwestie is van de fout wissen en ervoor zorgen dat deze lang genoeg wegblijft om hem met een garage te dumpen en het ding in te ruilen!

Zou het mogelijk zijn dat de C-codes verschijnen als gevolg van schade aan de bedrading van de sensoren? Toen ze de kuil raakte, zou de auto niet ver van de bodem zijn geweest, zo diep was het, dus ik denk dat als er kabels aan de onderkant van de auto zitten, om zo te zeggen achter de wielkastbekleding, ik "gesneden" zou kunnen zijn. De bekleding rond de voorste wielkast aan de passagierskant moest weer op zijn plaats worden gezet omdat deze helemaal verbogen was en we merkten dat er een clip ontbrak van de bekleding achter de schroefveer, die zo ongeveer recht in de wielkast kijkt. Of zou de linker (passagierskant) sensor defect kunnen zijn en een kortsluiting in het hele circuit kunnen veroorzaken, waardoor het circuitprobleem voor de andere kant ontstaat?

Proost.

#16 ·
Hallo
Ik geloof dat Delphi eigendom is van GM, dus het is een goed merk en waarschijnlijk originele uitrusting.

Persoonlijk denk ik dat je zou moeten proberen de chassis-ABS-foutcodes te resetten, indien mogelijk, en te kijken of ze terugkeren. Dit moet mogelijk door een VX-dealer worden gedaan. Het enige onderdeel rond de wielkast dat te maken heeft met de ABS/tractiecontrole is de rotatiesensor en de bedrading.

Denk er niet aan om de auto weg te doen alleen vanwege deze fouten, de thermostaat en de bobine zijn relatief veel voorkomende fouten op de 1.6 en zouden je geen problemen meer moeten bezorgen als ze eenmaal zijn opgelost. Het is misschien niet zo erg als je denkt met betrekking tot de ABS/tractiecontrole, maar je moet misschien naar VX gaan.

#17 ·
We maken vorderingen!! Twee stappen vooruit, één stap terug en nog een stap opzij!!

De bobine gisteravond vervangen, wat de oplossing lijkt te zijn. Was gisteravond en vanochtend prima. Loopt niet meer onregelmatig, het motorblok beweegt nauwelijks (vroeger schudde het zichtbaar) en de acceleratie is weer normaal. Ik heb het gisteravond niet gemerkt, maar ik denk niet dat het ter sprake kwam, mijn vrouw zei dat er vanochtend geen stabiliteitscontrolelampje of waarschuwing aanging toen ze de auto startte.

Twee problemen opgelost, één erbij gekregen gisterochtend. Toen ik de benzinepomp opreed, verscheen het bericht "Service Brake Assist" samen met het rode remwaarschuwingslampje. Remmen lijken in orde, hebben gisteravond zeker gewerkt toen ik de auto uitprobeerde nadat ik de bobine had vervangen! Ik weet zeker dat dit het bericht was dat verscheen toen de remblokken vorig jaar vervangen moesten worden. Als ik nadenk over de manier waarop mijn vrouw remt, is het waarschijnlijk dat de remblokken weer vervangen moeten worden of mogelijk de schijven, aangezien die nog niet zijn vervangen en ik vermoed dat het de originelen zijn.

Motor management lampje... dat brandt nog steeds. Ga de auto een paar keer starten/rijden om te zien of het vanzelf verdwijnt. Dit gebeurde niet eerder toen de remblokken vervangen moesten worden. Als het niet snel verdwijnt, zal ik hem aansluiten op een laptop en kijken welke codes er zijn voordat ik hem wis om te zien of hij uitblijft. Heb de handleiding niet bij de hand om te controleren, maar weet iemand het verschil tussen het constant branden van het lampje en het knipperen ervan? Ik vermoed dat het knipperen mogelijk betekent dat het een "live" fout is, terwijl constant een "opgeslagen" fout in de ECU is? Het lampje brandt constant, dus ik hoop dat het een simpele reset is als het niet vanzelf verdwijnt.

#18 ·
Het knipperen van het mil-lampje is ernstiger dan dat het continu brandt. Het kan na zoveel opwarmcycli uitgaan als er geen storingen aanwezig zijn. Ik ben er niet van op de hoogte dat de 1.6 een elektrisch bewaakte slijtage-indicator voor remblokken heeft. Ik weet dat hij een hoorbare slijtage-indicator heeft. Ik had het rode remsymbool op mijn dashboard en het was te wijten aan een niet-plausibele foutmelding die ik heb gereset. Mijn auto is ook de 1.6sri j.

#20 ·
De remmen zien er allemaal prima uit en de enige foutcode die nu wordt weergegeven is C0700. C0301 was volledig verdwenen en P0303 was opgeslagen maar kon zonder problemen worden gewist. C0700 kan niet worden gewist en volgens de Vauxhall-app geeft het remlicht rood aan als de rem-/koppelingsvloeistof laag is, wat niet het geval is! Toen de code er eerder was, ging het remlicht tijdens het rijden niet branden - het doet het pas sinds de andere fouten zijn opgelost.

#22 ·
Hallo
Bobine net kapot gegaan op mijn 1.6sri
Ik geloof dat het Stabilitrak-foutbericht wordt weergegeven omdat de motor-ecu minder vermogen detecteert en de remmodule informeert om het vermogen niet op de wielen te verminderen en dus de tractiecontrole te remmen.
Nieuwe originele bobine gemonteerd, alles is nu in orde, slechts 222 pond lichter