Hallo allemaal,
Hopelijk krijg ik hier wat hulp met een paar problemen met mijn 11-platen Astra J 1.6 SRI, die nu geen garantie meer heeft!
Het eerste probleem heeft betrekking op de koelventilator die permanent draait zodra de motor is gestart. Hij blijft dan permanent aan, ondanks dat de temperatuur "normaal" is. Mijn maat heeft zijn diagnosesoftware aangesloten, die de volgende foutcodes opleverde;
P0597-00: Motor Koelvloeistof Thermostaat Verwarmingscircuit
P0598-00: Motor Koelvloeistof Thermostaat Verwarmingscircuit Lage Spanning
De console geeft "service voertuig binnenkort" weer en eenmaal in eerste instantie gewist, komt het soms terug totdat het opnieuw wordt gewist. Heb ik gelijk als ik denk dat dit een geval is van het vereisen van een vervanging van de thermostaatbehuizing om te corrigeren, of zou het iets anders kunnen zijn?
De auto is al naar mijn totaal incompetente lokale Vauxhall-dealer geweest en na veel ruzie en dreigementen om rechtstreeks met Vauxhall te handelen, hebben ze eerder werk verricht, onder garantie, om een eerder probleem te verhelpen waarbij de auto een continue hoge toon afgaf terwijl de motor draaide na ongeveer 45 minuten rijden - ze wilden niet bevestigen welk werk ze hadden gedaan, behalve te zeggen dat het gerelateerd was aan de koelventilator. Toen ik aandrong op wat papierwerk om het werk te bevestigen, kreeg ik alleen een factuur met de beschrijving "Koelventilator defect, gerectificeerd onder garantie".
Omdat de auto nog nooit door een Vauxhall-dealer is onderhouden, heb ik rechtstreeks contact opgenomen met VX om te bevestigen of er nog openstaande terugroepacties voor de auto waren en na te hebben geadviseerd dat er een probleem met de koelventilator was, vertelden ze me dat er een huidige openstaande productveiligheidsterugroepactie op het voertuig was met een referentie van 14-C-073. Ik heb geprobeerd de referentie te googelen, maar kan niet meer informatie vinden om te zien of deze mogelijk gerelateerd is aan mijn probleem.
Het andere probleem dat ik heb, is een recent probleem waarbij "Service Stabilitrak" op de dashboardconsole verschijnt, samen met een geel knipperend motorsymbool met de motor die nu "stottert" tijdens het accelereren (het is oké als je eenmaal 60 op het vlakke hebt, maar accelereren en bergop gaan is een nachtmerrie!). Na het opnieuw opstarten van de auto werd dit in eerste instantie verholpen, maar is sindsdien teruggekeerd en blijft nu bestaan. Online varieert het van; bougies, bobine, EGR-klep, brandstofinjectoren, uitlijningsprobleem of een defecte wielsensor.
Mijn vrouw had de auto ongeveer een maand geleden en reed in een enorme kuil die ze niet kon vermijden. Ik denk dat dit hiermee te maken kan hebben, maar het begon niet direct daarna. Het begon toen de temperatuur koud was en verdween gewoon als het warmer werd, maar nu gebeurt het de hele tijd en is het echt erg. De motor loopt onregelmatig stationair. De auto heeft 48.000 mijl gereden en is over een maand toe aan zijn APK/onderhoudsbeurt, dus ik probeer deze vooraf te laten verhelpen en is regelmatig onderhouden door Peter Vardy of Arnold Clark. Ik kan uit geen enkel papierwerk opmaken dat de bougies ĂĽberhaupt zijn vervangen, dus ik hoop dat zij het zijn die gedaan moeten worden, waardoor het een goedkope oplossing is! Kan iemand me vertellen wat er moet gebeuren bij de 48 maanden / 80.000 mijl service? Ik wil er zeker van zijn dat de garage het daadwerkelijk doet!
Bedankt voor alle mogelijke hulp, het wordt zeer gewaardeerd.
Hopelijk krijg ik hier wat hulp met een paar problemen met mijn 11-platen Astra J 1.6 SRI, die nu geen garantie meer heeft!
Het eerste probleem heeft betrekking op de koelventilator die permanent draait zodra de motor is gestart. Hij blijft dan permanent aan, ondanks dat de temperatuur "normaal" is. Mijn maat heeft zijn diagnosesoftware aangesloten, die de volgende foutcodes opleverde;
P0597-00: Motor Koelvloeistof Thermostaat Verwarmingscircuit
P0598-00: Motor Koelvloeistof Thermostaat Verwarmingscircuit Lage Spanning
De console geeft "service voertuig binnenkort" weer en eenmaal in eerste instantie gewist, komt het soms terug totdat het opnieuw wordt gewist. Heb ik gelijk als ik denk dat dit een geval is van het vereisen van een vervanging van de thermostaatbehuizing om te corrigeren, of zou het iets anders kunnen zijn?
De auto is al naar mijn totaal incompetente lokale Vauxhall-dealer geweest en na veel ruzie en dreigementen om rechtstreeks met Vauxhall te handelen, hebben ze eerder werk verricht, onder garantie, om een eerder probleem te verhelpen waarbij de auto een continue hoge toon afgaf terwijl de motor draaide na ongeveer 45 minuten rijden - ze wilden niet bevestigen welk werk ze hadden gedaan, behalve te zeggen dat het gerelateerd was aan de koelventilator. Toen ik aandrong op wat papierwerk om het werk te bevestigen, kreeg ik alleen een factuur met de beschrijving "Koelventilator defect, gerectificeerd onder garantie".
Omdat de auto nog nooit door een Vauxhall-dealer is onderhouden, heb ik rechtstreeks contact opgenomen met VX om te bevestigen of er nog openstaande terugroepacties voor de auto waren en na te hebben geadviseerd dat er een probleem met de koelventilator was, vertelden ze me dat er een huidige openstaande productveiligheidsterugroepactie op het voertuig was met een referentie van 14-C-073. Ik heb geprobeerd de referentie te googelen, maar kan niet meer informatie vinden om te zien of deze mogelijk gerelateerd is aan mijn probleem.
Het andere probleem dat ik heb, is een recent probleem waarbij "Service Stabilitrak" op de dashboardconsole verschijnt, samen met een geel knipperend motorsymbool met de motor die nu "stottert" tijdens het accelereren (het is oké als je eenmaal 60 op het vlakke hebt, maar accelereren en bergop gaan is een nachtmerrie!). Na het opnieuw opstarten van de auto werd dit in eerste instantie verholpen, maar is sindsdien teruggekeerd en blijft nu bestaan. Online varieert het van; bougies, bobine, EGR-klep, brandstofinjectoren, uitlijningsprobleem of een defecte wielsensor.
Mijn vrouw had de auto ongeveer een maand geleden en reed in een enorme kuil die ze niet kon vermijden. Ik denk dat dit hiermee te maken kan hebben, maar het begon niet direct daarna. Het begon toen de temperatuur koud was en verdween gewoon als het warmer werd, maar nu gebeurt het de hele tijd en is het echt erg. De motor loopt onregelmatig stationair. De auto heeft 48.000 mijl gereden en is over een maand toe aan zijn APK/onderhoudsbeurt, dus ik probeer deze vooraf te laten verhelpen en is regelmatig onderhouden door Peter Vardy of Arnold Clark. Ik kan uit geen enkel papierwerk opmaken dat de bougies ĂĽberhaupt zijn vervangen, dus ik hoop dat zij het zijn die gedaan moeten worden, waardoor het een goedkope oplossing is! Kan iemand me vertellen wat er moet gebeuren bij de 48 maanden / 80.000 mijl service? Ik wil er zeker van zijn dat de garage het daadwerkelijk doet!
Bedankt voor alle mogelijke hulp, het wordt zeer gewaardeerd.