Astra Owners Network banner

Is het noodloopmodus die ik ervaar?

1 reading
19K views 6 replies 4 participants last post by  SkippyUpOver  
#1 ·
Hallo, ik heb mijn probleem hier gepost, maar wilde even controleren of het noodloop is wat ik ervaar, als iemand het heeft meegemaakt. Kortom, ik weet dat je vermogen verliest, maar ik had gedacht dat je normaal kunt beginnen te rijden, maar gewoon geen hoge toeren kunt krijgen. Maar in mijn geval, als je het gaspedaal normaal indrukt, een beetje om te beginnen met rijden, krijg ik helemaal geen toeren (daarom heb ik hem een paar keer laten afslaan toen het gebeurde), en krijg ik pas genoeg toeren om te beginnen met rijden als ik het gaspedaal veel verder dan normaal indruk, misschien wel halverwege. Is dit typisch voor noodloop?

#3 ·
Ja, het motorlampje gaat aan en ik heb minder vermogen en toeren. Meestal stopt het na een paar kilometer en/of het opnieuw starten van de auto en gebeurt het meestal een of twee keer per week of zo. Mijn vraag is of het daadwerkelijk een noodloop is of iets anders, want ik zou verwachten dat ik normaal kan rijden, of liever gezegd normaal kan starten met rijden, maar beperkte toeren heb, zeg maximaal 3000 of zo, wat ik wel krijg, maar ik krijg geen toeren als ik het gaspedaal normaal indruk (waardoor hij afslaat), maar in plaats daarvan moet ik het veel verder indrukken en krijg ik veel toeren. Het is een beetje lastig om te doen en het irriteert me en stress me!

#4 ·
Klinkt precies als noodloop voor mij. Zoals de naam al doet vermoeden; het is alleen bedoeld om naar huis/een veilige plek te kruipen wanneer de ECU een storing detecteert, het was nooit de bedoeling om er lange tijd zo mee te rijden. Er is ergens een storing die moet worden gediagnosticeerd en verholpen, om ermee te blijven rijden in de noodloop kan mogelijk schade aan uw auto toebrengen.

#5 ·
Ik heb de afgelopen twee weken ook deze noodloopmodus ervaren, maar ik ben er zeker van dat het een uitlaatlek of een slechte uitlaatspruitstukpakking is (gaas van de flexibele pijp is gescheurd, uitlaatgassen in de auto, twee afgebroken spruitstukmoeren), vooral omdat het verdwijnt zodra de motor is opgewarmd; er is ook een lek bij de flexibele pijp; Ik had moeite om een vastzittende spruitstukbout te verwijderen, dat kostte me drie dagen - zodra ik de spruitstukpakking heb vervangen en de flexibele pijp heb laten lassen, laat ik je weten hoe het gaat. Ik wist niets van auto's totdat ik deze Astra kreeg, nu: ik weet veel meer en ik heb een overvloed aan gereedschap. Nog een ding om toe te voegen, als de motor een tijdje is opgewarmd, zet hem dan uit, haal de sleutel eruit, steek de sleutel erin en houd de 'kilometerteller reset'-knop ingedrukt terwijl je de sleutel omdraait, hij zal Insp gaan knipperen, draai dan de motor rond en houd de knop nog steeds ingedrukt totdat het moersleutel-door-auto-lampje weggaat, dan krijg je weer vermogen. Deze truc heeft bij mij alleen gewerkt na een rit.

#7 ·
De noodloopmodus moet het toerental beperken tot 2000 - toen ik het had, was de gasrespons verder normaal. En ik kreeg uiteindelijk een probleem met mijn gasklepsensoren... Het klinkt alsof je de noodloopmodus hebt plus iets mis met je acceleratie-"systeem". Controleer de foutcodes die bij je motorwaarschuwingslampje horen, en ik denk dat de dingen dan wat duidelijker zullen zijn.