Astra Owners Network banner

Z18XER Foutcodes - Koelvloeistofthermostaat / ECN 059761 / ECN 218217

17K views 6 replies 2 participants last post by  redman  
#1 ·
Ik heb deze twee foutcodes die worden weergegeven na het uitvoeren van een pedaaltest:

ECN 059761
ECN 218217

Ik heb de eerste 4 cijfers van de code afgehaald, ik weet niet of dit correct is en heb ze gegoogeld en kreeg deze resultaten?

0597 - Koelmiddelthermostaatklep open
3182 - Motorkoelvloeistoftemperatuursensor open of kortsluiting motorkoeling.

Kan iemand bevestigen of dit klopt en wat de eerste stap zou zijn om het probleem op te lossen?

#2 · (Edited)
Hallo
Loopt uw motor koeler dan normaal? Dat is het eerste klassieke teken van een vastzittende, open thermostaat.

Ik heb deze foutcode maar één keer gehoord, die u informeert over een vastzittende, open thermostaat op de astra h. Blijkbaar vergelijkt de ecu de waarde van de motortemperatuursensor met de waarde van de radiatortemperatuursensor. Als beide waarden met dezelfde snelheid stijgen, weet hij dat het werkt. De motortemperatuursensor zal rond de 100 °C liggen, terwijl de radiatorsensor 15 °C is voordat deze sterk stijgt, wanneer deze normaal werkt.

#3 ·
Bedankt voor uw antwoord.

Ik zal vanavond de temperatuur controleren op mijn rit naar huis. De warmte en koude van de kachels leken gisteren correct te werken, als dat helpt.

Ik had op com, dat is als ik het nog kan vinden, ik weet niet of dat me meer informatie kan vertellen?

#5 · (Edited)
Ik heb een offerte van £60 gekregen met de handelskorting voor het onderdeel van Vaux. Iemand ideeën waar ik het juiste onderdeel anders vandaan kan halen?
Zorg ervoor dat je een originele vx-thermostaat of OEM-onderdelen koopt. ÂŁ60 is een eerlijke prijs als je het mij vraagt. Is het de thermostaat die een intern verwarmingselement heeft en als een complete behuizing komt? Als dat zo is, is dat de reden waarom het vrij duur is.

De laatste keer dat ik een vergelijkbare thermostaat moest vervangen, kocht ik hem online bij autovaux.