Astra Owners Network banner

tutorial-1.7 cdti egr klep strippen en schoonmaken

17K views 8 replies 3 participants last post by  MusicLoverUK  
#1 · (Edited)
Dus vandaag heb ik besloten om de egr-klep op mijn 1.7 cdti astra uit 2011 te verwijderen.
Voor zover ik weet, is het de eerste keer dat het is gedaan en er staat bijna 90.000 mijl op de teller.
Ik heb besloten om foto's te maken om de verwijderings- en reinigingsfasen te laten zien, hier gaan we.

1 / Zoek de egr-klep, hier is hij naast de ecu-eenheid en de batterij.

Image

2/ Verwijder de negatieve pool van uw batterij met een 10 mm sleutel of dop.

Image

#2 · (Edited)
3/ Verwijder de elektrische verbinding met de egr-solenoĂŻde. Er zitten twee lipjes aan de zijkant...knijp en trek voorzichtig weg.

Image

4/ Verwijder het uitlaatgasinlaatspruitstuk. Verwijder de twee zeskantbouten met een 12 mm-sleutel of -dop. Haal de roestvrijstalen pakking tevoorschijn die zich achter dit spruitstuk bevindt.

Image

#3 · (Edited)
5/ Verwijder de egr-eenheid van het spruitstuk van de verbrandingskamer. Gebruik een 12 mm steeksleutel of dop, waarbij u de locatie en positie noteert van een kleine beugel die door een van de schroeven wordt vastgehouden.

Image

6/ Verwijder de egr-eenheid voorzichtig door deze omhoog en weg te trekken. Haal de stalen pakking onder de egr-eenheid op.

Image

#4 ·
7/ Reinig met Wynn's EGR-kleppenreiniger en doek grondig het toegangspunt tot de verbrandingskamer en de inlaatspruitstuk van de uitlaatgassen. Verwijder de verharde koolstof. Hier is elleboogvet vereist.
Gebruik het rietje op de bus om wat vloeistof diep in de kamer te krijgen, zodat het werkt waar je de doek niet kunt krijgen.

#5 ·
8/ Haal de egr-eenheid uit elkaar door de vier kruiskopschroeven te verwijderen die de solenoïde aan de egr-behuizing bevestigen. Zet een markering op de plastic solenoïde-eenheid en de aluminium behuizing zodat ze bij het weer in elkaar zetten op één lijn liggen.

Image

9/ Maak de kamers van de egr-behuizing grondig schoon. Vul de interne kamers van de eenheid met de Wynn's reiniger en laat dit tien minuten intrekken. Gebruik een oude tandenborstel om de koolstofafzetting los te maken. Mogelijk moet u dit een paar keer herhalen om het grondig schoon te krijgen.
Duw de veergeladen plunjer omhoog en maak hem ook grondig schoon, probeer het hele behuizingsstuk schoon en koolstofvrij te krijgen. Hier zitten geen elektrische onderdelen in, dus wees grondig met de reinigingsvloeistof.
Toen ik klaar was, gebruikte ik wd40 om het hele plunjermechanisme te smeren door het grondig te bespuiten terwijl ik het op en neer bewoog. Het moet gemakkelijk kunnen bewegen zonder te plakken. Maak de hele behuizing snel droog met een doek of keukenpapier om overtollige oliën en vloeistoffen te verwijderen.

Image

Image

Dat is het, mensen, zet het gewoon weer in elkaar door te doen wat je net hebt gedaan. Het is een vrij eenvoudige klus die zou moeten helpen om je een betere acceleratiereactie bij lage toeren en hopelijk een betere kilometers per gallon te geven.

#6 ·
Wanneer u uw auto start, krijgt u twee foutcodes die worden veroorzaakt door het loskoppelen van de batterij. Om deze codes te wissen, opent en sluit u eenvoudigweg uw twee voorruiten volledig.
De auto kan ongeveer 3 minuten lang ongebruikelijke geluiden maken en schudden. Dit is de Wynn's-reiniger die wordt verbrand en door het systeem gaat.

#8 ·
Hoe vies was het?? Hoeveel koolstof heb je verwijderd? Heb dezelfde klus gedaan op een 2 liter mondeo met 50k op de teller en hij zat vol met koolstof en roet, 3-4 mm overal??

Groeten

Mark
Ja maat, klinkt alsof het vergelijkbaar was met die van jou...best veel koolstof en roet. Misschien om de 30-40 duizend mijl doen.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

#9 ·
Mooi How-To @johnboy1974 :thumbs:

Ik zal er een link naar toevoegen in de how-to directory :)

Slechts één fout die ik opmerk... je lijkt Doritos te hebben gebruikt, terwijl iedereen weet dat een goede doe-het-zelf monteur donkere chocolade bedekte digestives zou gebruiken :lol: