Astra Owners Network banner

Vervang CD30 MP3 door een modern systeem

19K views 12 replies 8 participants last post by  paulstevo  
#1 ·
Hallo,

Ik heb een Astra H 1.9CDTI 150 XP met een zilveren CD30 MP3 en ik zou graag willen weten of er een algemene mening is over welke vervangende head unit te kopen.

Ik zoek naar het volgende: bluetooth voor bellen en muziek, usb-aansluiting, DAB, behoud van boordcomputerfuncties & stuurwielbediening, navigatie optioneel maar niet echt nodig. Idealiter zilver van kleur (hoewel ik denk dat dat moeilijk is).

Op zoek naar een redelijk goed merk - heb slechte recensies gezien van xtrons / android-versies, dus zou ze idealiter vermijden, tenzij ze tegenwoordig verbeterd zijn - getuigenissen van een forumgebruiker zouden geweldig zijn?

Ik ben dol op mijn astra, maar het gebrek aan functionaliteit is in deze tijd irritant.

Als er aanbevolen monteurs zijn die het allemaal kunnen doen (gevestigd in de Midlands in de buurt van Redditch), dan hoor ik het graag.

Bedankt allemaal - kijk uit naar de antwoorden - hopelijk heeft iemand zijn head unit vervangen door iets semi-moderns!

#2 ·
Koop niets zoals Xtrons, Eonon, etc. Ze zijn allemaal absoluut ****.

Je krijgt alleen een zwart head unit. Koop Pioneer, Alpine of Kenwood. Koop het beste dat je je kunt veroorloven. Begroot ÂŁ80 voor de montageset, inclusief de adapter voor de stuurwielbediening. Houd er rekening mee dat sommige dubbele DIN head units mogelijk niet correct passen als u de kooi gebruikt die bij de unit wordt geleverd. Mogelijk moet u een generieke kooi kopen om het te laten werken.

Het zal gemakkelijk te monteren zijn. Het enige dat niet plug-and-play is, is een extra 12V-voeding die nodig is voor sommige units.

#4 ·
Ik heb een Pumpkin dvd/satellietnavigatie in mijn Astra geplaatst. Helaas lijkt het alleen in zwart te komen, maar het is zo gevormd dat het bij het dashboard past. Vrijwel plug-and-play, de stuurwielbediening werkt nog steeds. Het enige probleem dat ik heb, is dat als de batterij wordt losgekoppeld, ik de oude stereo moet aansluiten om de klok in te stellen. Ik heb het alleen gekocht omdat het een goedkope navigatie op eBay was, maar het werkt goed.

#6 ·
Ik heb een pumpkin dvd/sat nav in mijn astra geplaatst. Helaas lijkt het alleen in het zwart te komen, maar is het zo gevormd dat het op het dashboard past. Vrijwel plug and play, de stuurwielbediening werkt nog steeds. Het enige probleem dat ik heb, is dat als de batterij is losgekoppeld, ik de oude stereo moet aansluiten om de klok in te stellen. Heb het alleen gekocht omdat het een goedkope sat nav op ebay was, maar het werkt goed.
Als uw stuurwielbediening nog steeds werkt, kunt u de klok instellen met behulp van de linkerbediening.

#12 ·
Ik heb er een van - heb het gehad, en de vorige versies al zo'n 8 jaar....

https://www.pioneer-car.eu/eur/products/avh-x3600dab

Het is perfect.
De telefoon maakt er via bluetooth verbinding mee - hoewel ik denk dat je de recentere versies nodig hebt voor volledige Android-bediening etc.
Dab is ook uitstekend.
Aangesloten op een Genesis-versterker en Hertz-luidsprekers.
Een geweldige vervanging.

Je hebt echter wel een paar onderdelen nodig, harnasadapters voor stuurwielafstandsbedieningen en een nieuwe kooi en omlijsting.

:)

#13 ·
Bedankt allemaal - ik ga het proberen met een Kenwood DDX4017DAB, aangezien het wordt afgeraden om de goedkopere systemen te gebruiken, en ik wil niet te veel geld uitgeven.

Ik ga het ook laten installeren, want ik wil het niet verpesten, vooral omdat er een airbag lijkt te zitten op het voorruitpaneel (waar de DAB-antenne zou moeten komen).

Jammer dat er geen zilveren systemen meer lijken te zijn.