Astra Owners Network banner

Code 16 ???

54K views 7 replies 4 participants last post by  W Miguel  
#1 ·
Ik heb net Code 16 in het display tussen de snelheidsmeter en de toerenteller gehad. Het bleef ongeveer 15 minuten aan en verdween toen plotseling weer naar normaal. Weet iemand wat waarschuwing code 16 betekent?

#3 ·
De codes staan in de handleiding - Pagina 104 in de mijne, maar variëren enigszins per modeljaar. Code 16 betekent dat het remlicht defect is. Op de duurdere Astras (SRi/SE/Elite) staat het daadwerkelijk in woorden - deze codes worden gebruikt op basismodellen zonder grafische weergave.

#4 ·
Door op de knop op de indicatorstengel te drukken, worden de berichten gewist. Het zal waarschijnlijk de volgende keer dat u rijdt weer verschijnen als het probleem nog steeds bestaat.

#5 ·
Bedankt voor de snelle antwoorden en de tip over het wissen van het bericht. Ik dacht dat het misschien een waarschuwing voor een kapotte lamp was, dus ik vroeg mijn vrouw om uit te stappen en de remlichten te controleren toen we thuiskwamen. Ze zei dat de achterlichten werkten - vreemd

#6 ·
Het is niet ongebruikelijk dat de waarschuwing wordt weergegeven, maar dat er geen probleem is. Als het aanhoudt, haal dan de lampen eruit en plaats ze terug om er zeker van te zijn dat alles correct is geplaatst. Ik had dezelfde fout op mijn Audi en het verdween door slechts een van de lipjes die de lamp vasthouden, iets te buigen.

#7 ·
Het is niet ongebruikelijk dat de waarschuwing verschijnt, maar dat er geen probleem is. Als het aanhoudt, haal dan de lampen eruit en plaats ze terug om ervoor te zorgen dat alles correct zit. Ik had dezelfde fout op mijn Audi en het verdween door een van de lipjes die de lamp vasthouden iets te buigen.
Bedankt voor de tip over het opnieuw plaatsen van de lampen. Kocht een nieuwe push-fit lamp van ÂŁ3, plaatste hem en hij werkte nog steeds niet. Het blijkt dat de originele lamp in orde was, maar de metalen clipcontacten in de houder geen correct contact maakten. Ik boog de metalen contacten naar binnen en de lamp werkt nu. Vervelend - de oude bajonetlampen - goedkoop als chips deden dit nooit.

#8 ·
Ik heb net Code 16 in het display tussen de snelheidsmeter en de toerenteller gehad. Het bleef ongeveer 15 minuten aan en verdween toen plotseling weer naar normaal.

Weet iemand wat code 16-waarschuwing betekent?

Proost
Hoi, ik had een code 16-probleem en de remlichten werkten. Het loste pas op toen ik dit model plaatste:
Osram Original Equipment kwaliteit W16W-921-02B lampen